17 Nisan 2011 Pazar

Sizin tutkularınız var mı?

Benim var. Hatta o kadar ki birincil ve ikinciller ya da yeniler, eskiler diye ayırabilirim.

Miniklerim (birincil / son 5 senedir)... Bundan sonra yazacağım bazı tutkularım da birincil olarak adlandırılacak olsa da kesinlikle aynı seviyede hiçbir zaman olmayacaklar. Ben kendini spiderman sanan ve hazırlanırken banyomun kapısında beni bekleyerek "ben seni korurum anne" diyen, hayali düşmanlar ağ atan bir güzelliğin annesiyim. Yanıma çağırıp son derece ciddi bir yüz ifadesi ve çaresiz el kol hareketleri ile "Bak tatlım bu pikap annenin ve dönüyor diye oyuncak sanılmasın, hiçbir zaman ellenmesin" dediğimde, 2 yaş masumluğu ile "Ne dedin??" diye soran Emira bebeğin annesiyim. Ben çok şanşlı bir anneyim ve hergün yeniden bebeklerimin karakterleri ile ilgili yeni birşey keşfediyorum. Hergün her yeni olaya cevap verebilecek zihinsel ve fiziksel esnekliğe sahip olabilmek için çalışıyor, radarlarım açık geziyor, yoruluyor ama çok mutlu uyuyorum.

Bateri (birincil / nispeten yeni)...Keşke herkes tutku ile bağlı olduğu bir enstrüman çalabilse. Profesyonel değilim hatta ancak Galata'ya yerleştikten sonra başladı bile diyebilirim ama kesinlikle azimliyim. Bu konuda o kadar azimli ki başladıktan 6 ay sonra, 35 yaşgünümde, kendime hediyem Bronx'da Marjivolt ve Gürhan ile 10 şarkıya bateri ile eşlik etmek oldu. Kendime kendi konserimi hediye ettim:) Acaba 40 yaş hediyem de bir odasını müzik için ayırabileceğim bir ev, içinde kırmızı bir bateri (istanbul ziller) ve miniklerimin de büyüdükçe öğrenmesi ve çalması için gitar olabilir mi? Miniklerimle bir genç delikanlı ve genç kız olduklarında beraber müzik yapabilir miyim?...

Galata (birincil / nispeten yeni)...1.5 seneyi aşkın süredir Galata'da yaşıyorum. Önce Doğan apartmanında sonra Noa'da. Bu bölgenin ruhuma çok iyi geldiğini anlamam çok kısa sürdü. Farkettim ki ben bir şehir insanıyım, şehrin içlerinde yaşamalı, yürüyerek istediğim yerlere ulaşmalı, metro ile kulaklığımda müzik dinleyerek evime gidebilmeliyim. Beni sakin muhitlerde, havuzlu sitelerde, steril evlerde tutmak kafese koymak gibi... Galata şu dönemde benim en iyi destekçim. Evde adı "Galata" olan büyük bir endüstriyel tasarım var, Ali'nin tasarımı, keyfime keyif katan...Gitmekten zevk aldığım restaurantlar var, mahalleli arkadaşlarım var, yakın mesafelerde Karaköy var, Mısır çarşısı var, Galata'da müzik var...

Çikolata (ikincil)...Eskiden alışverişte ilgili reyona uğramak aklıma bile gelmezken şimdi işim çikolata. Her nevi çikolatayı deniyorum, yurtdışından torba ile değişik çikolatalar getiriyorum, çikolata fabrikası geziyorum, çikolata ile ilgili eğitim alıyorum, etrafıma çikolata hediye ediyorum, bir paket çikolatanın bile insanın yüzünde nasıl bir gülümseme yarattığını yeni farkediyorum, daha da hevesleniyorum.

Yeni tutkular edinilebilir mi insan? Tutkularını ömür boyu sıcak tutabilir mi? Deniyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder